Картки з магнітною смугою проти карток зі штрих-кодом
Щоб залучити нових покупців та встановити довгострокові взаємини з ними багато торгових організацій використовують програми лояльності. В основі дисконтної програми закладено принцип заохочення клієнтів. Застосовуючи систему лояльності компанія створює умови для стабільного продажу, що є прямим показником її успішності. При побудові системи заохочення впроваджуються різні технічні інструменти, наприклад, ідентифікація клієнтів за допомогою спеціальних пластикових карток із нанесеною магнітною смугою або штрих-кодом, де записані персональні дані власника. Вибір варіанта ідентифікації на карті залежить від різних факторів – маркетингової кампанії, технологічних та фінансових можливостей торгової організації.
Особливості карток зі штрих-кодом
Штрих-код – це послідовність, що складається з чорних та білих смуг різної ширини та несе числові або буквені символи. У штрих-коді не кодується персональна інформація про покупця, а лише надається певний номер клієнта. Цей номер заноситься в базу системи обліку і при зчитуванні штрих-коду спеціальним сканером система виявляє аналогічний номер в базі, тим самим ідентифікуючи власника картки та історію його покупок. Штрих-код допомагає автоматизувати та полегшити роботу з дисконтною програмою.
Магнітні пластикові картки: принцип роботи
Нанесена на дисконтну картку магнітна смуга може містити різну інформацію:
- номер картки,
- зашифровані дані тощо.
Для їх запису передбачено три доріжки. При виробництві дисконтних карток з магнітною смугою шифрування зазвичай виконують другого з них. Якщо кодуються буквено-цифрові символи з назвою закладу та номером картки, то таку інформацію наносять на першу доріжку. Пластикові картки з магнітною смугою роблять процес отримання знижок автоматизованим: касовий термінал здійснює всі розрахунки та зберігає історію покупок клієнтів.
Що краще вибрати: штрих-код чи магнітну смугу?
При виборі елемента ідентифікації для пластикових дисконтних карток необхідно врахувати ряд факторів. Насамперед, це наявність обладнання для зчитування. Якщо для зчитування штрих-коду необхідне переналаштування програмного забезпечення або закупівля спеціальних сканерів, краще використовувати магнітну смугу. І навпаки, якщо у вас не передбачено терміналу для зчитування стрічки, то штрих-код стане оптимальним варіантом.
Ще одна причина відмовитися від магнітної стрічки – невеликий тираж пластикових карток. Її доцільно використовувати, коли компанія нараховує велику кількість споживачів, котрі постійно користуються послугами або купують товари мережі. Вартість карт з магнітною смугою в кілька разів вища, ніж вироби зі штрих-кодом: вони складніші у виробництві. Також недоліком магнітної лінії є її схильність до розмагнічування.
Але, якщо пріоритет компанії – безпека клієнтів та їх персональних даних, то краще віддати перевагу карткам з магнітною смугою, тому що штрих-код легко підробити.